27 maj 2010

Återvunnen kontroll över hotmailkonto

Viktigt meddelande till alla er som brukar få ett mail från mig när det ligger en ny artikel på bloggen: med hjälp av Windows har jag återfått kontrollen över mitt hotmailkonto.

För att ni inte skall behöva tvivla om vem som är vem i denna märkliga cybervärld skickar jag med en ny haiku som speglar denna trista historia. Jag tror att den är legitimation nog:

Vind genom eken,
som ruskar sin blöta ragg
efter ovädret.


Med vänlig hälsning
Johan Selander

3 kommentarer:

Börje sa...

Vi är nog många som liksom jag läser Öga och Öra regelbundet utan att få mail från skribenten.

Kanske är det på sin plats att tipsa om möjligheten att enkelt prenumerera på vilka bloggar man vill genom en RSS-läsare, till exempel Google Reader: www.google.com/reader

Man registrerar sig gratis, sen är det bara att lägga in adressen till de bloggar man vill prenumerera på.

Johan Selander sa...

Hej Börje!

Du har rätt, det är dags att rekommendera RSS-läsare. Jag kommer nu att successivt avveckla mina utskick av nyhetsbrev i form av mejl. Hoppas att mina läsare i stället anammar ditt råd.

Hälsningar
Johan

Eva Nygren sa...

Fin haiku som vanligt, och som du skriver själv, ett säkert bevis på att det är Johan S i cyberrymden!